قیمت خرید فروش | فروشگاه دی نت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

گیمرها بیشتر تماشاگر شده‌اند تا بازیکن!

استریم بازی های کامپیوتری به صنعتی مستقل تبدیل شده است

نتایج یک پژوهش جدید که در چند کشور انجام شده نشان می‌دهد که گیمرها اکنون به جای آنکه خودشان بازی کنند، بیشتر وقتشان را به تماشای بازی دیگران اختصاص می‌دهند. در ادامه با . همراه باشید تا این پدیده جدید را بررسی کنیم.

صنعت بازی‌های ویدیویی که زمانی به عنوان یک سرگرمی‌ خاص و مختص کودکان شناخته می‌شد، اکنون به پردرآمدترین صنعت سرگرمی تبدیل شده است. این تحول باعث شده بسیاری از افراد با استریم یا انتشار ویدیوهای مرتبط با بازی‌ها، درآمد کسب کنند. بر اساس پژوهش جدیدی، بازیکنان اکنون بیشتر از اینکه بازی کنند، وقت خود را صرف تماشای ویدیوهای بازی‌های مورد علاقه‌شان در پلتفرم‌های مختلف می‌کنند.

هر سال صدها میلیارد ساعت ویدیوی مربوط به بازی‌ها در یوتیوب و توییچ تماشا می‌شود، و این عدد همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش مؤسسه Midia Research، تماشای بازی‌ها در حال حاضر از بازی کردن محبوب‌تر شده است.

استریم بازی های کامپیوتری به صنعتی مستقل تبدیل شده است

این گزارش نشان می‌دهد که بازیکنان به طور میانگین هر هفته ۷.۴ ساعت را صرف بازی کردن می‌کنند، در حالی که ۸.۵ ساعت از وقت خود را به تماشای ویدیوهای مربوط به بازی‌ها اختصاص می‌دهند. این داده‌ها از نظرسنجی در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، آلمان، فرانسه، سوئد، کره جنوبی و برزیل به دست آمده است.

فرصت های جدید برای ناشران بازی

مؤسسه Midia تأکید می‌کند که این روند نشان‌دهنده فرصت‌های بالقوه‌ای است که ناشران بازی می‌توانند برای ارائه محتوای ویدیویی در اکوسیستم‌های خود به کار گیرند. همچنین، ۲۴٪ از بازیکنان کنسول و کامپیوتر و ۴۸٪ از خریداران درون‌بازی (کسانی که برای اسکین، اسلحه و … هزینه می‌کنند ) حداقل ماهی یک بار محتوای مربوط به بازی‌ها را تماشا می‌کنند، که گروه دوم به عنوان بازیکنان پرهزینه شناخته می‌شوند.

نویسندگان این گزارش معتقدند این روند می‌تواند به منبع درآمدی جدید برای توسعه‌دهندگان بازی تبدیل شود، به ویژه در زمینه تبلیغات در پلتفرم‌های ویدیویی شخص ثالث. آنها پیشنهاد می‌کنند که ناشران بازی‌ها باید پلتفرم‌های محتوای ویدیویی خود را توسعه دهند تا با یوتیوب و توییچ رقابت کنند.

اندازه صنعت بازی های کامپیوتری
پیش بینی درآمد بازی های کامپیوتری در سال های آینده.

علاوه بر این، محبوبیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی (eSports) نیز بر عادات تماشای ویدیوهای بازی تأثیرگذار بوده است. برای مثال، مسابقات League of Legends Worlds 2024 بیش از ۶.۴ میلیون بیننده را جذب کرد و به پربیننده‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیکی در تاریخ تبدیل شد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۹۶ میلیارد دلار رسید که از درآمد استریم و فروش بلیت‌های سینما بیشتر است. پیش‌بینی می‌شود این صنعت در سال ۲۰۲۴ حدود ۶٪ رشد کند و تا سال ۲۰۲۸ به ۲۵۰ میلیارد دلار برسد.

در همین رابطه بخوانید:

– تجهیزات مورد نیاز استریمینگ چیست؟ از مبتدی تا حرفه‌ای [تماشا کنید]

آیا شما هم تجربه مشابهی را داشته‌اید و وقت زیادی را صرف تماشای استریم بازی‌های مورد علاقه‌تان می‌کنید؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/53640-gamers-watch-streams-more-than-palying-games

0