قیمت خرید فروش | فروشگاه دی نت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مایکروسافت DirectSR را منتشر کرد؛ API مشترک برای FSR ،DLSS و XeSS

microsoft-directSR-is-coming-soon.jpg

سرانجام مایکروسافت قابلیت DirectSR را به کیت توسعه Agility Software آورد تا توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را برای پشتیبانی از آن آماده کنند. مایکروسافت با DirectSR می‌خواهد پیاده‌سازی Upscaling در بازی‌های ویدئویی را آسان‌تر کند.

احتمالاً می‌دانید رابط برنامه‌نویسی DirectSR با هدف تسهیل پشتیبانی از الگوریتم‌های مختلف Upscaling تصویر توسعه یافته است تا به جای به‌کارگیری و پشتیبانی جداگانه از فناوری‌هایی چون FSR ،DLSS یا XeSS، توسعه‌دهندگان تنها به پیاده‌سازی DirectSR نیاز داشته باشند.

پیش نمایش DirectSR منتشر شد

DirectSR اطلاعات ضروری برای انجام DirectSR توسط پردازنده گرافیکی را با خود حمل می‌کند. بسته به ریزمعماری پردازنده گرافیکی، رابط برنامه‌نویسی DirectSR از فناوری‌های Upscaling متنوعی پشتیبانی می‌کند. برای نمونه پردازنده‌های گرافیکی AMD می‌توانند از FidelityFX Super Resolution 2.2 استفاده کنند که خود از DirectSR پشتیبانی می‌کند.

microsoft-directSR-is-coming-soon.jpg

طبق آنچه که اشاره شد، DirectSR یک فناوری Upscaling جدید نیست و صرفاً مسیر را برای به‌کارگیری تکنیک‌های موجود هموار می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

– مایکروسافت با فناوری افزایش وضوح DirectSR به جنگ AMD FSR و DLSS انویدیا می‌رود

– مایکروسافت با فناوری DirectSR تکنولوژی‌های DLSS و FSR را ادغام می‌کند؛ همه چیز به نفع گیمرها

حالا توپ در زمین توسعه‌دهندگان است تا پشتیبانی از DirectSR را به بازی‌های خود باورند. با پشتیبانی یک بازی از DirectSR، فناوری‌های Upscaling مختلف به راحتی کار می‌کنند و دیگر نیاز نخواهد بود سازنده بازی به طور جداگانه از آنها پشتیبانی کند. البته لازمه این کار پشتیبانی سازندگان فناوری‌های Upscaling از رابط برنامه‌نویسی استاندارد DirectSR مایکروسافت است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/51042-directsr-super-resolution-single-ap

0