قیمت خرید فروش | فروشگاه دی نت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فناوری AMD FSR 3 برای کنسول های گیمینگ در راه است

فناوری amd fsr 3

در بروزرسانی‌های جدید بازی‌های معروف Forspoken و Immortals of Aveum فناوری AMD FSR 3 به آن‌ها افزوده شده است. ترویج روزافزون این تکنولوژی نوید حضور FSR 3.0 در کنسول‌های گیمینگ پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را می‌دهد. 

همانطور که می‌دانید گیمرهای دارای کارت گرافیک AMD مشتاقانه منتظر پاسخ این شرکت به فناوری DLSS 3 Frame Generation انویدیا بوده‌اند. اکنون که این پاسخ در قالب AMD FSR 3.0 معرفی شده است، کاربران ابزار دیگری برای افزایش عملکرد کارت گرافیک خود در برخی از بازی‌ها را دارند، اما هنوز مقایسه‌ی دقیقی از این دو فناوری انجام نگرفته است.

بازی‌های جدید Forspoken و Immortals of Aveum روز جمعه در آپدیتی جدید قابلیت FSR 3 شرکت ای ام دی را دریافت کردند. همچنین اینطور که پیداست استودیو Ascendant قصد دارد این فناوری را در نسخه‌های کنسول Immortals of Aveum نیز پیاده‌سازی کند و در نتیجه احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور فناوری FSR 3 در کنسول‌های گیمینگ خواهیم بود.

فناوری amd fsr 3

مانند DLSS 3 انویدیا، FSR 3 از روش ارتقا مقیاس (UpScaling) ای ام دی تکامل یافته و توانایی تولید فریم های جدید با هوش مصنوعی را اضافه کرده است. هرچند ارتقاء مقیاس در فناوری DLSS 3 Frame Generation به کارت‌های گرافیک RTX 40 محدود شده است، فناوری آپ اسکیلینگ FSR 3 ای ام دی از کارت‌های گرافیک نسل‌های مختلف انویدیا و AMD پشتیبانی می‌کند.

با این حال، عملکرد این تکنولوژی در همه کارت های گرافیک یکسان نخواهد بود. AMD توصیه می کند فناوری جدید خود را در محصولات Radeon RX 5000 و Nvidia RTX 2000 یا نسخه های جدیدتر فعال کنید. اگرچه FSR 3 در کارت های گرافیک قدیمی هم فعال می‌شود، اما فعال کردن آن در محصولات قدیمی‌تر پیشنهاد نمی‌شود.

لیست عناوینی که قصد اضافه کردن این فناوری را دارند شامل  Cyberpunk 2077 ،Squad ،Like a Dragon: Infinite Wealth ،Black Myth: Wukong و Avatar است. علاوه بر این، آپدیت FSR 3 برای Forspoken نیز با نسخه آزمایشی رایگان این بازی کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون خرید بازی آن را آزمایش کنند.

مقایسه dlss 3 و fsr 3

با توجه به معیارهای AMD، فریم‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی و آپ اسکیلینگ آن در کنار هم گاهی اوقات می‌توانند نرخ فریم بازی را در مقایسه با اجرای همان بازی با وضوح اصلی، چهار برابر کنند. 

در کنار FSR 3، شرکت ای ام دی حالت Native AA را نیز معرفی کرد که معادل DLAA انویدیا است. این دو فناوری، anti-aliasing مبتنی بر هوش مصنوعی را در وضوح اصلی بازی اعمال می‌کنند تا کاربر به بیشترین کیفیت تصویر دست یابد.

هنوز مقایسه‌های دقیق رسانه‌های تکنولوژی انگشت شمار است، اما از آنجایی که بازی Immortals of Aveum از هر دو فناوری پشتیبانی می‌کند، وب‌سایت معروف DSOGaming اولین مقایسه بین FSR 3 و DLSS 3 را منتشر کرده است.

مقایسه dlss 3 و fsr 3

طبق این مقایسه، هرچند فناوری FSR 3 نرخ فریمی بالاتر از DLSS 3 در همان رزولوشن تولید کرده است وب‌سایت مزبور مدعی است که عملکرد DLSS 3 روان‌تر است و ایرادات بصری کمتری را نشان می‌دهد. جالب اینجاست که FSR 3 با فناوری Nvidia Reflex (که تأخیر را کاهش می‌دهد) سازگار است و از قضا می‌تواند عملکرد FSR 3 را روی سخت افزار Nvidia بهتر از کارت های گرافیک AMD کند.

با این حال، مزیت واقعی تیم سرخ ممکن است زمانی نمایان شود که FSR 3 به کنسول‌ها بیاید. اگرچه استودیوی Ascendant تاریخ خاصی را ارائه نکرده است، اما حضور FSR 3 در پلی استیشن 5 و Xbox Series X باید نحوه عملکرد این فناوری در خارج از قلمرو PC را مشخص کند.

در همین رابطه بخوانید:

– AMD تا ساعاتی دیگر برای نخستین بار فناوری FSR 3.0 را در قالب دو بازی منتشر می‌کند

– AMD زمان عرضه دو فناوری FSR3 و HYPR-RX را مشخص کرد

– فناوری AMD Fluid Motion Frame با افزایش دو برابری نرخ فریم دهی منتشر شد

نظر شما در مورد فناوری‌های DLSS 3 و FSR 3 چیست؟ 

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/47639-amd-fsr3-coming-to-gaming-consoles-ps5-xbox

0