کاهش زمان لود بازیها و شدت استفاده از CPU با فناوری RTX-IO انویدیا
همانطور که می دانید مایکروسافت نسخه 1.1 از رابط برنامه نویسی DirectStorage را با توانایی کاهش زمان بارگذاری بازیها و شدت استفاده از CPU عرضه کرده است. مشکل اینجاست که DirectStorage جزئی از DirectX است. خبر خوب اینکه انویدیا با فناوری RTX-IO همان مزایای DirectStorage 1.1 را به بازیهای مبتنی بر Vulkan میآورد. جزئیات را در شهر سخت افزار بخوانید.
نسخه 1.1 رابط برنامه نویسی DirectStorage برای ویندوز 10 و ویندوز 11 به پردازنده گرافیکی این امکان را میدهد تا رأساً و بدون درگیر کردن CPU و استفاده از حافظه رم اقدام به خارج کردن فایلهای بازیها از حالت فشرده کند که ضمن کاهش زمان مورد نیاز برای بارگذاری بازیها یا مراحل آنها، به کاهش شدت استفاده از CPU هم کمک میکند. این مزیت ناشی از عملکرد بهتر GPU در انجام پردازشهای موازی است.
متأسفانه DirectStorage بخشی از رابط برنامه نویسی DirectX مایکروسافت برای ویندوز است که طبیعتاً در سایر رابطههای برنامه نویسی مورد استفاده در موتورهای بازی یافت نمیشود. خوشبختانه انویدیا با نسخه جدید فناوری RTX-IO همان مزایای DirectStorage 1.1 را به بازیهای مبتنی بر رابط برنامه نویسی Vulkan یا OpenGL سابق آورده است.
در حالت معمول باید فایلهای بازیها از هارد دیسک یا اس اس دی به حافظه رم منتقل شوند تا توسط CPU از حالت فشرده خارج شوند. در گام بعدی این فایلها به حافظه ویدئویی گرافیک منتقل میشوند. اما با DirectStorage 1.1 دیگر نیاز نیست CPU یا حافظه اصلی سیستم درگیر استخراج فایلهای فشرده شوند و خود پردازنده گرافیکی میتواند همان کارها را با سرعت بیشتری در مدت زمان کوتاهتری انجام دهد.
در همین رابطه بخوانید:
– قابلیت DirectStorage مایکروسافت برای PC منتشر شد؛ بارگذاری سریع و دقیقتر بازیها
– مژده به PC گیمرها؛ قابلیت DirectStorage ایکس باکس به ویندوز 10 میآید
– مایکروسافت: کاهش استفاده از CPU و لود سریعتر بازیها با DirectStorage 1.1
حالا نوبت بازی سازان و طراحان موتورهای بازی است که از مزایای RTX-IO در بازیهای خود استفاده کنند. انویدیا پشتیبانی از نسخه جدید فناوری RTX-IO را در جدیدترین درایور خود فراهم کرده است.