قیمت خرید فروش | فروشگاه دی نت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نتایج منتشر شده از حضور فناوری Frame Generation در بازی Portal Prelude RTX فقط یک باگ است

فناوری frame generation

اخیراً شرکت انویدیا در بخش خبری وبسایت خود به صورت رسمی اعلام کرد که نتایج منتشر شده از حضور فناوری Frame Generation در بازی Portal Prelude RTX فقط یک باگ است و هنوز هم این فناوری با کارت های گرافیک سری RTX 20 و RTX 30 سازگاری ندارد. در ادامه این خبر . به بررسی این گزارش جدید می‌پردازیم.

در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی در مورد یک اکتشاف احتمالی توسط گیمرها در بازی Portal Prelude RTX منتشر شده است. این بازی یک نسخه دمو بوده و فقط برای نمایش فناوری‌های گرافیکی جدید RTX به طور مشترک توسط NVIDIA و Valve منتشر شده است. اگرچه بازی اصلی در سال 2008 عرضه شد، اما نسخه RTX آن از ماه ژوئیه به طور رسمی در دسترس است. با توجه به ماهیت آن به عنوان یک دمو برای فناوری‌های گرافیکی جدید، گیمرها به سرعت دست به کار شده و تنظیمات آن را دستکاری کرده‌‌اند.

فناوری frame generation

برخی از گیمرها متوجه فعال شدن فناوری Frame Generation در کارت‌های گرافیک نسل قدیمی شده‌اند، به‌ویژه سری کارت های گرافیک RTX 20 و RTX 30 که از نظر فنی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.

اگر انویدیا واقعاً چنین قابلیت ارزشمندی را از گیمرها دریغ کرده بود، این یافته می‌توانست برای NVIDIA بسیار شرم‌آور باشد. با این حال، NVIDIA از همان ابتدا مشخص کرد که این فناوری ممکن است روی GPUهای قدیمی‌تر کار کند، اما احتمالاً تجربه‌ای بهینه ارائه نمی‌دهد و به همین دلیل بهتر از روی کارت های گرافیک قدیمی فعال نشود. 

در بازی Prelude، فریم های تولیدی توسط Frame Generation که می‌تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Riva Tuner نیز مشاهده شود، به فناوری Optical Flow Frame Generation متکی نیست، بلکه خروجی خام فریم‌های جدید را ارائه می‌کند. از این رو، NVIDIA اخیراً در بخش پرسش‌های متداول (FAQ) برای رسیدگی به این مشکل توضیحاتی را منتشر کرده است.

یک راه برای اینکه متوجه عدم کارکرد درست این فناوری شویم، استفاده از ابزار Nvidia Remix است. بازی هنگام استفاده از ابزار NVIDIA Remix خطاهایی ایجاد می‌کند که نشان دهنده عدم کارکرد صحیح فناوری تولید فریم (یا همان Frame Generation) است.

 کارت های گرافیک rtx 30

به زبان ساده، حتی اگر در این بازی با فعال کردن این قابلیت، فریم‌های جدیدی تولید می‌شوند (از لحاظ فنی هنوز هم واجد شرایط تولید فریم است)، درک این نکته ضروری است که این فریم‌ها از فناوری DLSS انویدیا بهره نمی‌برند. در نتیجه، آنها عملکردی را که NVIDIA از فناوری خود تبلیغ می‌کند را ارائه نمی‌دهند.

NVIDIA در واقع این باگ را برطرف کرده است. با این حال، برای جلوگیری از تکرار این مشکل و ایجاد سردرگمی بیشتر در بین گیمرها، باید فایل های بازی نیز بروزرسانی شوند. در هر صورت، با وجود معرفی فناوری FSR3 از سوی ای ام دی، تا حدودی ناامیدکننده است که NVIDIA از ایده فعال کردن این فناوری (حتی در مقیاس کوچک) برای GPU های قدیمی‌تر حمایت نمی‌کند.

در همین رابطه بخوانید:

– فناوری Frame Generation انویدیا با AMD FSR 2 و XeSS اینتل سازگار است

– فناوری AMD Fluid Motion Frame با افزایش دو برابری نرخ فریم دهی منتشر شد

– فناوری DLSS (دی ال اس اس) انویدیا چیست و چگونه کار می‌کند؟فناوری DLSS (دی ال اس اس) انویدیا چیست و چگونه کار می‌کند؟

نظر شما در مورد عدم سازگاری فناوری Frame Generation با کارت های گرافیک سری RTX 20 و RTX 30 انویدیا چیست؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/47834-nvidia-frame-generation-portal-prelude-rtx-just-a-bug

0