فروشگاه دی نت
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقایسه فناوری ارتقای ابعاد XeSS اینتل با DLSS انویدیا

dlss-xess-2.jpg


اینتل به تازگی فناوری ارتقای ابعاد XeSS را معرفی کرده و در همین رابطه شاهد تست و مقایسه آن با فناوری DLSS انویدیا هستیم. در همین رابطه مقایسه‌ جالبی بین دو فناوری ارتقای ابعاد DLSS و XeSS در بازی Shadow of the Tomb Raider و بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti انویدیا انجام شده است.

اینتل فناوری ارتقای ابعاد XeSS را همزمان با اعلام زمان عرضه کارت های گرافیک A770 خود، عرضه کرده است. این فناوری روی Github قرار داده شده است. این یعنی فناوری XeSS قبل از ورود کارت گرافیک Arc A770 به فروشگاه‌ها به دست کاربران می‌رسد.

dlss-xess-2.jpg

فناوری XeSS اینتل نه تنها از کارت های گرافیک Arc، بلکه از محصولات انویدیا و AMD نیز پشتیبانی خواهد کرد. اینتل فناوری ارتقای ابعاد XeSS 1.0 را روی Github منتشر کرده تا دومین فناوری ارتقای ابعاد منتشر شده در این پلتفرم بعد از AMD FSR 2.0 باشد. البته به نظر می‌رسد کد کامل فناوری XeSS هنوز منبع باز نشده است.

در همین رابطه وب‌سایت PCGamer کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti انویدیا را برای مقایسه این فناوری انتخاب کرده است. پس از آن مقایسه‌ای بین سه حالت استاندارد، DLSS و XeSS در بازی Shadow of the Tomb Raider انجام شده است.

سرعت اجرای این بازی در حالت فعال بودن فناوری XeSS به 112 فریم در ثانیه رسیده که کمی کمتر از سرعت اجرای این بازی در حضور فناوری DLSS انویدیا با سرعت 119 فریم بر ثانیه است. همچنین در حالت هادی سرعت اجرای این بازی به 95 فریم بر ثانیه می‌رسد.



Source link

0